مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان مبارکه

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)/هیئت چهارده معصوم(ع)/پایگاه بسیج روح اله

به سایت مسجدامام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان مبارکه >>>خوش آمدید<<<
آخرین خبر : اوقات شرعی اصفهان پیشخوان :
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان
چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ مهدی
14 بهمن روز ملی فناوری فضایی مبارک باد

14 بهمن روز ملی فناوری فضایی مبارک باد

۱۴ بهمن ماه روز ملی فناوری فضایی سالگرد موفقیت آمیز ماهواره امید در سال ۱۳۸۷ است که پرتاب این ماهواره، سبب شد ایران در جمع کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره قرارگیرد. پس از آن هرسال در این روز با برگزاری مراسم بزرگداشت، دستاوردهای مهم فضایی کشور رونمایی و عرضه می شود.

در روز ملی فناوری فضایی در سال ۸۸ پرتاب موفقیت‌آمیز راکت کاوشگر ۳ حامل محموله‌ای زیستی شامل لاک پشت، کرم، موش و نمونه‌های سلولی اعلام شد. رونمایی از ماهواره «طلوع»، نمونه مهندسی ماهواره «مصباح دو»، نمونه مهندسی ماهواره دانشجویی «نوید علم و صنعت»، نمونه مدل اولیه ماهواره‌بر سیمرغ و موتور ماهواره‌بر آن و افتتاح نخستین مرکز پردازش تصاویر ماهواره‌ای ایران و آزمایشگاه سه بعدی مجازی ماهواره‌ای از دیگر دستاوردهای فضایی کشور در این روز بود.

در سال ۸۹ در روز ملی فناوری فضایی نمونه‌های مهندسی چهار ماهواره ظفر، رصد، فجر، دانشجویی امیرکبیر و همچنین نمونه مهندسی موتور ماهواره بر سفیر B۱ و کپسول زیستی کاوشگر ۴ رونمایی شد. همچنین در روز ملی فناوری فضایی در سال ۹۰ ماهواره نوید با موفقیت در مدار قرار گرفت و در روز ملی فناوری فضایی در سال ۹۱ مدل مهندسی ماهواره ناهید و مدل توسعه‌ای ماهواره زهره رونمایی شد و نخستین میمون پرتاب شده به فضا آفتاب با کاوشگر پیشگام که زنده به زمین بازگشت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همزمان با روز ملی فناوری فضایی در دهه فجر ۹۲ از ۲ ماهواره فضایی تدبیر و خلیج فارس نیز رونمایی شد. البته در مهرماه سال ۹۲ و در هفته جهانی فضا، دومین میمون فضانورد ایرانی با نام فرگام با کاوشگر پژوهش و با گاز مایع به فضا پرتاب شد که این محموله زیستی سالم به زمین بازگشت.

در روز فناوری فضایی در سال ۹۳ ماهواره ملی «فجر» با ماهواره بر سفیر با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت.

سال گذشته مراسم روز ملی فناوری فضایی دو هفته پس از پرتاب ماهواره فجر با حضور رئیس جمهور برگزار شد و به دلیل تغییر ساختار سازمان فضایی ایران و پیوستن این سازمان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این برنامه با محوریت این وزارتخانه برگزار شد. در این روز نمایشگاهی از دستاوردهای چند سال اخیر ایران در عرصه فناوری فضایی پرپا شد و ماک آپ فضای پیمای سرنشین دار ایرانی به نمایش درآمد.

14 بهمن

14 بهمن روز ملی فناوری فضایی

دهه فجر

راکت کاوشگر ۳

فناوری فضایی

ماهواره

ماهواره امید

۹۴/۱۱/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
















مترجم سایت

جای تبلیغ شما!!!



کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت
مهدویت امام زمان (عج) حدیث پخش زنده حرم